Ο όρος “STEM” αποτελεί μια συντομογραφία που αναφέρεται σε μια ευρεία παιδαγωγική προσέγγιση που στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαίδευσης σε τέσσερις σημαντικούς τομείς: την Επιστήμη (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering) και τα Μαθηματικά (Mathematics). Η προσέγγιση STEM έχει καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον παιδιών και νέων σε αυτούς τους τομείς, προωθώντας τη δημιουργική σκέψη, τον αναλυτικό τρόπο σκέψης και την επίλυση προβλημάτων.

Το STEM δεν αποτελεί απλά μια συλλογή ανεξάρτητων επιστημονικών τομέων. Αντίθετα, προωθεί τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των τομέων, επιτρέποντας τη χρήση γνώσεων από τη μία περιοχή για να λυθούν προβλήματα στην άλλη. Για παράδειγμα, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κατανοήσει και να λύσει περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ οι μαθηματικές γνώσεις μπορούν να υποστηρίξουν τη μηχανική στη σχεδίαση βιώσιμων λύσεων.
Η εκπαίδευση STEM δεν περιορίζεται μόνο στη θεωρία. Συνήθως περιλαμβάνει πρακτικά πειράματα, όπου οι μαθητές αντιμετωπίζουν πραγματικές προκλήσεις και μαθαίνουν μέσα από την πράξη. Μέσω αυτής της διαδικασίας, τα παιδιά αποκτούν κρίσιμες δεξιότητες όπως η δημιουργική σκέψη, η συνεργασία, η διαχείριση της αποτυχίας και η επίλυση προβλημάτων.
Η ρομποτική αποτελεί έναν ουσιώδη τομέα του STEM, προσφέροντας στα παιδιά τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον κόσμο της τεχνολογίας, της προγραμματισμού, των μαθηματικών και της μηχανικής. Οι παιδικές ιδέες γίνονται πραγματικότητα όταν τα παιδιά κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ. Μέσα από αυτήν την διαδικασία, αναπτύσσουν δεξιότητες που καλύπτουν το φάσμα του STEM και αποκτούν εμπειρίες που τους διαμορφώνουν και τους προετοιμάζουν για το μέλλον.
Στον κόσμο της ρομποτικής, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού, εκμάθησης και ανάλυσης προβλημάτων, ενώ ταυτόχρονα κατανοούν τις βασικές αρχές της μηχανικής και της τεχνολογίας μέσω διασκεδαστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δημιουργικών δραστηριοτήτων.