Με το πρόγραμμα KIDS FIRST CODING & ROBOTICS, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποκτούν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με πολλές βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσω της αντιμετώπισης προκλήσεων σε κάθε μάθημα. Το πρόγραμμα αυτό προάγει τη συμμετοχή των παιδιών με το ρομπότ και τις κάρτες ιστοριών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη διασκέδασή τους.

Το KIDS FIRST CODING & ROBOTICS αποτελεί το ιδανικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για μαθήματα ρομποτικής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 4-6 ετών, για την κατανόηση των βασικών αρχών του προγραμματισμού.
Σε κάθε μάθημα χρησιμοποιούμε μια διαφορετική ιστορία-πρόκληση, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να λύσουν προβλήματα μέσω του προγραμματισμού του ρομπότ. Συγκεκριμένα, τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους μοναδική ιστορία και την αναπαριστούν με τις κάρτες σε μορφή πίστας.
Στην αρχή των μαθημάτων γνωρίζουμε και δίνουμε προσωπικότητα στον Sammy. Αυτό το χαριτωμένο ρομπότ με τη μορφή σάντουιτς λειτουργεί ως δάσκαλος, διδάσκοντας αρχές προγραμματισμού και προωθώντας δεξιότητες STEM στα παιδιά Νηπιαγωγείου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προγραμματισμός του Sammy δεν απαιτεί τη χρήση τάμπλετ, κινητού ή υπολογιστή. Τα προγράμματα δημιουργούνται με απλό τρόπο, με τη δημιουργία μιας ακολουθίας καρτών εντολών που δημιουργούν ένα αλγοριθμικό “μονοπάτι”. Όταν το ρομπότ διαβαίνει τις κάρτες εντολών, ένας αισθητήρας στο κάτω μέρος του ρομπότ τις αναγνωρίζει μία προς μία και φορτώνει το πρόγραμμα.
Κατόπιν, βάζουμε το ρομπότ σε μια πίστα που έχουν δημιουργήσει τα παιδιά και το ρομπότ εκτελεί το πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να προγραμματίσουμε το ρομπότ να ανταποκρίνεται σε διάφορες κάρτες ενεργειών, να κινείται σε διάφορες κατευθύνσεις, να ενεργοποιεί το γρανάζι, να ανάβει τα φώτα LED και να αναπαράγει ήχους. Το ενσωματωμένο γρανάζι επιτρέπει την κατασκευή απλών ρομποτικών κατασκευών με βραχίονες ή άλλα κινούμενα μέρη που ανταποκρίνονται σύμφωνα με τις εντολές του κώδικα.
Τα μαθήματα καλύπτουν έξι βασικές πτυχές του προγραμματισμού, περιλαμβάνοντας:
ακολουθίες
κινήσεις
αντιδράσεις σε συμβάντα
χρήση συνθηκών
λειτουργίες
διαχείριση μεταβλητών
Εκτός από τον χαρακτήρα Sammy, το εκπαιδευτικό κιτ περιλαμβάνει 5 διαφορετικές ιστορίες, με κάθε μία να περιλαμβάνει μια σειρά από υλικά μοντέλα, προκλήσεις προγραμματισμού και μαθήματα που σχετίζονται με θέματα:
ένα πυροσβεστικό όχημα που σβήνει φωτιές
ένας πιγκουίνος που περιπλανιέται σε ένα ζωολογικό κήπο
ένας ποδοσφαιριστής που κινεί μια μπάλα προς το τέρμα
ένα ρομπότ που εκτελεί εργασίες σε βιομηχανικό περιβάλλον
ένα ποντίκι που πλοηγείται μέσα από ένα λαβύρινθο για να βρει τυρί

Τα ανωτέρω σενάρια απαιτούν προγραμματισμό, με τα παιδιά να εμπλέκονται ενεργά σε αυτές τις δραστηριότητες. Μέσω αυτών, αναπτύσσουν δεξιότητες όπως ομαδικό πνεύμα, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, λογική σκέψη, βασικές γνώσεις προγραμματισμού και δημιουργικό τρόπο σκέψης.
Το KIDS FIRST CODING & ROBOTICS εκπαιδεύει τους μικρούς μαθητές επίσης στη φυσική, τη μηχανική και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων μέσω μιας σειράς μαθημάτων που καλύπτουν τον τομέα της κατασκευής και του προγραμματισμού. Τα 30 μαθήματα πληρούν τα πρότυπα για την διδασκαλία υπολογιστών που έχουν καταρτιστεί από την Ένωση Εκπαιδευτικών Επιστημών Πληροφορικής (CSTA) και τη Διεθνή Εταιρεία Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ISTE) και μαθημάτων από το Code.org, ενώ είναι επίσης συμβατό με τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής του WRO Hellas.
Κλείνοντας, το Kids First Coding & Robotics προσφέρει μια συναρπαστική εκπαιδευτική εμπειρία που βασίζεται στην αρχή του παιχνιδιού, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν τον κόσμο της τεχνολογίας. Αυτή η εμπειρία θα εμπνεύσει τους μαθητές και θα τους προετοιμάσει για ένα δυναμικό και καινοτόμο αύριο.
Ας προγραμματίσουμε λοιπόν και ας εξερευνήσουμε τον συναρπαστικό κόσμο της ρομποτικής!